OUVRAGES

2018

  • HAMMOUDI A., DAIDJ N. (2018). Game theory approach to managerial strategies and value creation. Wiley-ISTE.
  • JULIENNE E., LIOSA S., RENAUDIN V., JACOB F. (2018). Recherches en Stratégie Client : 20 idées à découvrir. Livre Blanc du Centre for Customer Management.
  • LETICHE H., MORICEAU J.-L., EARHART R., JARDAT R. (2018). Turn to film. Biggleswade, United Kingdom: Brill (à paraître).
  • LEVY A., BEN BOUHENI F., AMMI C. (2018). Financial management: USGAAP and IFRS Standards. Hoboken, NJ: ISTE.
  • MORICEAU J.-L., LETICHE H., LE THEULE M.-A. (2018). L’art du sens dans les organisations. Paris : Presses de l’Université de Laval (à paraître).
  • MORICEAU J.-L., SOPARNOT R. (2018). Pratiques des méthodes qualitatives de recherche. Caen : Éditions EMS (à paraître).

2017

  • d’ANDRIA A., GABARRET I. (2017). Building 21st century entrepreneurship. Wiley-ISTE.
  • DAIDJ N. (2017). Coopération, coopétition et innovation. Londres : ISTE Éditions.
  • MORLEY C., HUGUES J., LEBLANC B. (2017). Expression des besoins dans un projet SI : Démarche classique et approche agile. Malakoff : Dunod.
  • ÖZMAN M. (2017). Strategic management of innovation networks. Cambridge University Press.

2016

  • BALAGUÉ C., FAYON D. (2016). Facebook, Twitter et les autres…‎ : Quels réseaux sociaux pour votre entreprise ?  3e éd., Montreuil : Pearson.
  • BEN BOUHENI F., AMMI C., LEVY A. (2016). Banking governance, performance and risk-taking : Conventional banks vs. Islamic banks. Hoboken: ISTE.
  • DAIDJ N. (2016). Strategy, structure and corporate governance: Expressing inter-firms networks and group-affiliated companies. Gower Publishing.
  • MORLEY C. (2016). Management d’un projet système d’information‎ : Principes, techniques, mise en œuvre et outils. 8e éd., Paris : Dunod.

2015

  • BARNETT W., JAWADI F. (2015). Monetary policy in the context of the financial crisis. Emerald Group Publishing Limited.
  • DAIDJ N. (2015). Developing strategic business models and competitive advantage in the digital sector. Hershey, PA: IGI Global.
  • MORLEY C. (2015). Pilotage du développement d’un S.I.A : Théories et études de cas. Saarbrücken, Allemagne : Presses Académiques Francophones.
  • SIYAHHAN B. (2015). Leverage and information asymmetry in product markets: The impact on firm survival and security returns. Globeedit.
  • TRABELSI D. (2015). Le capital risque‎ : De la levée de fonds au désinvestissement. Londres : ISTE.

2014

  • DUFRENOT G., JAWADI F., LOUHICHI W. (2014). Market microstructure and nonlinear dynamics: Keeping financial crisis in context. Berlin: Springer.

2013

  • BARNETT W., JAWADI F. (2013). Recent Developments in Alternative Finance: Empirical Assessments and Economic Implications. Emerald Group Publishing Limited.
  • BAUJARD C. (2013). Du musée conservateur au musée virtuel, métier de conservateur. Hermès Lavoisier.



DIRECTIONS D'OUVRAGES

  • LETICHE H., LIGHTFOOT G., MORICEAU J.-L. (Eds.) (2016). Demo(s): Philosophy – Pedagogy – Politics. Rotterdam: Sense Publishers.
  • BOUGHZALA I., JANSSEN M., ASSAR S. (Eds.) (2015). Case studies in e-Government 2.0‎: Changing citizen relationships. Heidelberg: Springer.
  • BESSON M., GUÉRET-TALON L., ABRAMOVICI M. (Eds.) (2015). Le cas des services : Recueil d’études de cas en management et marketing des services. Cormelles-le-Royal : Éditions EMS.
  • BEN LETAIFA S., GRATACAP A., ISCKIA T. (Eds.) (2013). Understanding business ecosystems‎: How firms succeed in the new world of convergence? Bruxelles: De Boeck.